Zašto deca treba da uče strani jezik?

Osnovni razlozi da deca uče strani jezik?

U današnje vreme tečno znanje engleskog jezika je nešto što se podrazumeva. Poželjno je poznavanje još jednog ili više stranih jezika pored engleskog što nam omogućava bolje kvalifikacije prilikom prijavljivanja za posao. Znanje stranih jezika je nešto što nije naša želja ili hobi već nešto bez čega ne možemo da funkcionišemo u poslovnom svetu.

Generalno učenje, pri čemu se ne misli samo na učenje stranog jezika je sve teže što smo stariji. Nedovoljno slobodnog vremena, veliki broj kako privatnih tako i poslovnih obaveza, odviknutost od učenja su razlozi zašto je učenje sa godinama sve teže. Međutim, zbog napretka na poslu, zbog preseljenja u drugu zemlju i raznih drugih razloga ljudi su prinuđeni da sa učenjem stranog jezika počnu nekad čak i u poznim godinama i sa mnogo više napora i potrošenog vremena uspevaju da ga savladaju. Da bismo predupredili kasnije poteškoće u učenju stranog jezika, poželjno je da svom detetu olakšamo život i što ranije ga upišemo na kurs jednog ili više stranih jezika.

Kada dete počne u najranijem uzrastu da uči strani jezik ono ovaj proces prihvata kao nešto što je normalno, lepo i ono počinje da bude neizostavni deo njegovog života. Iako dok je dete ne shvata zašto je ta aktivnost važna za njega, ono nju počinje da doživljava na isti način kao što doživljava boravak u obdaništu.
U ranom uzrastu deca imaju sposobnost da usvajaju velikom brzinom neverovatan broj reči, a da toga nisu ni svesni. Oni uče jezik kroz igru i samim tim ga usvajaju na potpuno drugačiji način u odnosu na odrasle. U procesu učenje oni nemaju dodira sa gramatikom, jer oni nisi u stanju da nauče gramatiku stranog jezika pošto još uvek nisu savladali gramatiku svog maternjeg jezika. Njihovo učenje je spontano, nenametnuto i samim tim i mnogo produktivnije.
Jedan od razloga zašto deca treba da uče strani jezik je i taj što oni od malena usvajaju akcenat stranog jezika bez poteškoća. Akcenat je mnogo teže usvojiti kasnije, pogotovo kod ljudi koji nemaju dovoljno sluha za jezik. Kod dece to ide mnogo lakše i dugotrajno se zadržava.
Često se dešava da deca koj imaju problema u izgovaranju slova svog maternjeg jezika prilikom izgovora reči na stranom jeziku taj isti problem nemaju. Na ovaj način kod deteta se popravlja problem u izgovaranju slova kao što je r, č, ć i drugih.
Rano učenje stranih jezika detetu će omogućiti brže usvaršavanje istog kasnije kada odraste. Sa jezičkom osnovom koju ono stvara u ranom uzrastu dete će mnogo lakše strani jezik doučiti tako da postane tečni govornik tog jezika.

Upisivanje deteta u školu stranih jezika ima i drugih pozitivnih strana kao što su druženje, igranje, prilagođavanje deteta na boravak u vršnjačkoj grupi. Deca koja idu zajedno u školu jezika se zbližavaju i počinju jedni druge da smatraju drugarima. Često se dešava da oni počinju da se druže i van škole, van časova odlazeći jedni kod drugih na rođendane, okupljajući se u parku i dr.

Deca u školi stranih jezika svoj čas doživljavaju kao odlazak u igraonicu, s tim što ova igraonica ima edukativni karakter. Dokle god se igraju deca će biti zadovoljna i dovoljno motivisana da u tim igrama koriste strani jezik. Dešava se da igre u kojima učestvuju na časovima prenose i u kućni ambijent igrajući se bratom, sestrom ili drugarom na isti način kao što se ono igra na času. Deca vole da imitiraju profesora tako da iz tog razloga usvajaju velikii broj rečenica koje profesor izgovara u toku časa i kada dodju kući glume da su oni profesori. Zato je učenje kod dece jedan poptuno spontan proces i iz tog razloga veoma uspešan.
Deca su mali ,,sunđeri“ koji su su stanju da usvoje sve što čuju. Tako je i sa stranim jezikom. Oni kao ,,sunđeri“ upijaju sve što čuju. Međutim ključna stvar u učenju stranih jezika je ponavljanje. Deca stalno moraju ponavljati ono što su učila, zato je dobro da roditelj kod kuće radi sa svojim detetom, ne previše da dete ne shvati to kao obavezu, kao nešto što mora da radi već kroz igru, potpuno neobavezno.

Samim tim što dete ne shvata da se u učionici samo igra, već da uči strani jezik kod deteta se ne stvara osećaj moranja, osećaj pritiska, prisile da uči. Ono u ovom načinu učenja vidi samo zabavu i zadovoljstvo. Njegovo pojam o stranom jeziku je drugačiji nego kod odraslih, jer ono u potpunosti uživa u ovoj aktivnosti bez ikakvog stresa. Ono nema nikakav drugi cilj nego da mu bude lepo, da se izigra i dobije neku nagradu ili pohvalu. Tek kada odraste moći će da shvati zašto je škola koju je pohađao bila bitna i koliko mu sada znači.

Dete koje uči strani jezik na primer engleski, naredne godine bez problema može da počne i sa učenjem drugog stranog jezika. Oni nemaju problema sa usvajanjem dva jezika istovremeno. Mešanje stranih jezika na časovima je veoma retko, čak učenje drugog jezika bude im jos brže i jednostavnije. Roditelji se retko kad usuđuju da dete upišu na kurs još jednog stranog jezika jer se plaše da će ga preopteretiti i da dete neće onda usvojiti nijedan jezik kako treba. Ali ne treba da budu u strahu, jer su deca sposobna za istovremeno učenje dva jezika. Dete će kako u jednom tako i drugom jeziku biti uspešno, a njegovo znanje podjednako.

Deca imaju neverovatne memorijske kapacitete koje treba iskoristiti. Pošto su u stanju da strani jezik velikom brzinom i bez poteškoća u tom uzrastu usvajaju, treba im pružiti šansu za to i na taj način im učiniti uslugu koja će njihovu budučnost učiniti lakšom. Sa znanjem jednog ili više stranih jezika oni će imati mnogo više poslovnih mogućnosti, ne samo u našoj zemlji, već i u inostranstvu što će im omogućiti život boljim, a njihovu karijeru uspešnijom.

Featured photo by: Samdogs