Podelite sa prijateljima...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePin on Pinterest

LOZANOV METODA®
5 x brže

ŠKOLA STRANIH JEZIKA MOGI BEOGRAD JE PRVA I JEDINA ŠKOLA STRANIH JEZIKA U SRBIJI KOJA ORIGINALNO RADI PO UNAPREDJENOJ METODI DOKTORA GEORGIJA LOZANOVA®

Najbrža i najefikasnija metoda za učenje stranih jezika po nobelovcu doktoru Georgiju Lozanovu.

Učite minimum 5 puta brže, štedite i vreme i novac a strani jezik garantovano PROGOVARATE!

UBRZANO UČENJE STRANIH JEZIKA PO LOZANOV® METODI          

Metoda po dr Lozanovu opisana je kao najuspešnija metoda u celom svetu.

Po metodi doktora Lozanova strani jezik učite minimum 5 puta brže  i štedite  5 semestara.

Svet u kome će živeti naša deca menja se 5 x brže od naših škola.

Uzmimo za primer VEDSKU MATEMATIKU. Deca u ruskim školama već uče 10x brže matematiku u odnosu na klasične sporovozne metode… za 1 godinu učenja nauče kao naša deca za 10 godina u klasičnom školstvu.

Procenat naučenog gradiva po metodi dr Lozanova je između 90 i 95% i po kursu progovarate preko 2.500 reči.
Neki od naših polaznika su čak reči brojali i zapisivali ih u svoje lične rečnike.
Posle prvih 30 časova progovarate i primenjujete preko 2.500 reči. 30 časova se završava za 5 do 8 nedelja.
Preporučujemo 60 časova /2 nivoa/ da bi se dobila jedna celina.
To znanje će Vam dobro doći za snalaženje bilo gde u svetu…

Savremeno doba ima ne tako prijatnu alternativu. Ljude koji su otvoreni prema novim znanjima očekuje svet prilika, dok one koji se slepo drže starih verovanja i načina učenja u budućnosti očekuju nezaposlenost, očaj i siromaštvo, jer poslovi koji su vekovima postojali polako nestaju.

Novi načini i metode učenja hitno su potrebni za dobrobit svih ljudi.

Učenje je proces koji traje ceo život.

Oni koji se ne usavršavaju i koji ne znaju – postaće oni koji nemaju.

Ovde je zastupljen zdravorazumski pristup – oslobodite se dogme učenja po tradicionalnim metodama, okrenite se najboljem pristupu od svih i otvorite svoj um za inovacije.

Pre početka učenja zajedno postavljamo cilj: progovaranje minimum 2.000 reči. Postavljeni cilj svaki put premašujemo!

Novi model učenja je: kako učiniti nemoguće mogućim. I mi taj model primenjujemo.

Doktor Georgij Lozanov prepoznao je sledeće:

  • Lične  stilove učenja
  • Pozitivan uticaj muzike – barokna muzika čini da se leva i desna moždana hemisfera sjedinjuju i pruža gotovo 100% – tnu efikasnost učenja. Klasična muzika otvara emocionalna vrata ka super pamćenju.
  • Važnost promene dinamike nastave na svakih 10 minuta -  na taj način se pažnja polaznika konstantno zadržava na najvišem nivou.
  • Ulogu profesora – moderatora  – suštinu da profesor napusti ulogu predavača i postane motivator, trener, aktivator koji će prvenstveno polaznike osloboditi STRAHA od progovaranja stranog jezika, i koji će svakom polazniku  vratiti samopouzdanje putem podsticaja da na časovima punim pozitivne atmosfere  SAM uči kroz igru i zabavu. Atmosfera ispunjena zabavom proizvodi veoma mnogo lične kreativnosti.

Šta je to što čini učitelja velikim?

  • Sposobnost da učeniku pomogne da uči sam.
  • Da zasniva većinu učenja na “nesvesnom” – pozitivan stav, ton govora, jezik tela, plakati i uredjenje prostora neki su od vitalnih delovi u procesu učenja.
  •  Upotreba jednostavnih reči i konciznih rečenica.

O   UČENJU:

Vaš čarobni mozak drži ključ Vaše lične revolucije u učenju.

Učenje je najzabavnija i najsjajnija igra u životu. To sva deca znaju od rođenja. U to prestaju da veruju  onda kada ih stariji uvere da je učenje veoma težak posao. Međutim, pojedinci zadržavaju stav da je upravo učenje jedina igra u životu koja je vredna igre. Te pojedince nazivamo genijima.

Razmišljanjem čitavim mozgom, a ne samo levom hemisferom, izoštravaju se sva čula.


Ljudski mozak je:

- Fleksibilniji od superkompjutera

- Sposoban da u sekundi zapamti 7 činjenica, svake sekunde do kraja Vašeg života

- Ukoliko ga koristimo na pravi način, sa vremenom postaje sve bolji

- Vaš mozak se nalazi u svakoj ćeliji Vašeg tela, ne samo u glavi.

 

Učenje engleskog, ruskog, nemačkog ili bilo kog drugog jezika je najefikasnije onda kada je zabavno.

Svako je u mogućnosti da bilo kada i u bilo kom dobu, nauči bilo šta od 5 do 20 puta brže i
od 10 do 100 puta efikasnije.
Te metode učenja su jednostavne, lako se savladavaju, zabavne su, zdravorazumske i delotvorne.

Dobro je poznato da bebe uče najlakše i najbolje. Otvorenog su uma, razigrane i energične, pa jezik uče sa neverovatnom lakoćom. Beba koja odrasta u porodici u kojoj se govori nekoliko jezika naučiće sve jezike vrlo lako. Dobra vest je ta da, ukoliko želite da usvojite osnovne strategije načina na koji bebe uče, možete učiti i brže od njih. Na koji način?

  • Slobodno pravite greške. Deca ne brinu kako će zvučati, da li će izgovoreno biti gramatički ispravno i sa savršenim izgovorom. Ona se samo prepuštaju i govore.

Napredak i uspeh polaznika biće u direktnoj korelaciji da se prihvati nepoznato i da se zvuči luckasto.

  • Bebe uvek pronalaze reči ili fraze koje stalno ponavljaju. To je idealan način da se jezik nauči.

Dugoročno pamćenje i emocije:

Dugoročno pamćenje je tesno povezano sa emocionalnim mozgom, odnosno limbičkim sistemom, pa zbog toga lakše pamtimo informacije koje su više emocionalno obojene. Zato se skoro svi sećamo svoje prve ljubavi…

Upoznavanje sa Vašim mozgom i načinom na koji on takve informacije obradjuje, glavni je uslov za savršeno učenje i pamćenje.

Ljudski mozak je poput uspavanog diva.

Emocionalne potrebe svakog od nas se razlikuju. Emocije igraju veoma važnu ulogu u procesu učenja. One predstavljaju  ključ sistema pamćenja ljudskog mozga. Primera radi, emocionalni sadržaj  neke prezentacije ima važnu ulogu u tome koliko će slušaoci moći da upiju ideje i informacije iz te prezentacije.

                                                     Otklanjanje stresa:

Čak 80% poteškoća tokom učenja je povezano sa stresom. Ukoliko savladate stres, savladaćete i teškoće u učenju.

Strah je taj koji celokupnu energiju Vaše ličnosti najviše uništava. Zato je osobama koje doživljavaju neuspeh, potreban drugačiji pristup.

Osnovni strah kod većine nas, je strah od neuspeha.

Neuspeh predstavlja isključivo priliku  da se započne ispočetka, i to na mnogo pametniji način!

Strah je oduvek bio svuda oko nas i jedino ako mu mi to dozvolimo, krade nam ponos.

Tipovi moždanih talasa – Beta, Alfa, Teta i Delta:

  1. BETA   :  13 – 25  herca u sekundi  – stanje potpune svesnosti
  2. ALFA   :    8 – 12  herca u sekundi  – stanje „opuštene svesnosti“
  3. TETA   :    4 – 7  herca u sekundi  – rana faza spavanja – obrada dnevnih informacija
  4. DELTA :  0,5 – 3  herca u sekundi  – duboki san

Alfa stanje  karakteriše opuštena svesnosti ili budnost koja stimuliše inspiraciju, utiče na ubrzano usvajanje činjenica i pojačava pamćenje. To je, takođe, moždani talas u kome Vaš um sanjari a mašta slobodno leti, tj stanje osećaja prijatnosti. Sa podsvesnim delom uma najbolje nas povezuju Alfa moždani talasi, sa talasnom dužinom od 8 do 12 herca u sekundi. U alfa, kao i u teta stanju, postižemo najveći napredak u superpamćenju, a osećamo i pojačanu moć kreativnosti i koncentracije.

Kako bi svi polaznici postigli alfa stanje neophodno je usporiti  mozak–  radi bržeg učenja. Sa brzine od 25 herca, što je beta stanje, potrebno je spustiti ga na 8 herca, odnosno alfa stanje.

ODREĐENE VRSTE MUZIČKIH RITMOVA DOPRINOSE OPUŠTANJU TELA, UMIRUJU DISANJE, STIŠAVAJU BETA OSCILACIJE, I STVARAJU STANJE OPUŠTENE BUDNOSTI KOJE JAKO POGODUJE LAKOM UČENJU NOVIH INFORMACIJA. Naučnici su dokazali da je najidealnija muzika za ubrzano učenje upravo barokna muzika, jer su alfa moždani talasi jednaki njenom glavnom ritmu od  60-70 udaraca u minuti.

Ljudski mozak:

Mozak svakog čoveka je sinergetski i ima beskrajno veliki potencijal za stvaranje novih misli, kreativno razmišljanje i rešavanje apsolutno svih problema. Kada se skladno služimo levom i desnom moždanom hemisferom, naš mozak je i do 100 puta delotvorniji i jači.  On je nadmoćniji, savršeniji i inteligentniji od svakog računara.

Mozak je snabdeven sa više od 30% kiseonika koji se nalazi u telu.

Naučnica Dr Dajmond, tvrdi da su ljudski mozgovi dinamičniji i mogu doživljavati promene u bilo kom uzrastu, od rodjenja pa do kraja života. Da li će se menjati na pozitivan ili negativan način zavisi od toga koliko je sredina u kojoj se razvijaju stimulativna.

Levu hemisferu mozga pretežno koriste oni koji se služe alfabetskim znacima (zapadni sistem), dok oni koji su odrasli u tradicionalnoj mikronezijskoj , polinezijskoj i melanezijskoj kulturi, gde nema pisanog jezika, koriste pretežno komunikaciju putem zvuka, bogatu ritmom, igrom, rimom, pesmom i holističkim čulom vida.

 

MOŽDANE HEMISFERE

Lozanov metoda ucenja stranih jezika

 

Nobelovac Profesor Rodžer Speri iz Kalifornije je kasnih 60-ih godina 20. veka dokazao da dve strane mozga imaju tendenciju da podele intelektualne  funkcije. Prilikom odstranjivanja jedne strane, druga strana preuzima funkciju odstranjene i u istom trenutku se deli na dva nova dela…

Pogledajte interesantan animirani film o radu desne i leve hemisfere:

Kada ne bi bio naboran, zapremina mozga (cortex-a) bi iznosila oko 2,3 kvadratna metra. Nabori su posledica razvoja hiljadama godina.

Dokazano je da su obe moždane hemisfere u suštini distribuirane po celom mozgu i da imaju sposobnost da pokrivaju sva područja mozga.
Desna hemisfera utiče na prostorno poimanje, ritam, trodimenzionalnost, boje, sanjarenje, imaginaciju, geštalt (celovitost).

Leva hemisfera omogućava lako baratanje  logikom, rečima, nizovima , analizama, brojevima, listama.

Veoma često čujemo izgovore poput “ide mi loše” ili “ nisam talentovan”, što nije istina. Stepen korišćenja naših kompletnih mentalnih sposobnosti zavisi isključivo od našeg umeća kako da im pristupimo.

Memorijski tragovi

Protokom misli ili porukom od jedne moždane ćelije ka drugoj, formira se elektromagnetna staza. Takve staze poznate su kao memorijski tragovi.

Svaka naša nova misao smanjuje otpor duž te staze. Što češće budete terali misli da prolaze tom stazom, put će biti sve lakši.

Što više puteva i staza utabate i koristite, Vaše će razmišljanje biti brže, jasnije i efikasnije. Granice ljudske inteligencije ne postoje. Jedino ograničenje u današnje vreme je to da ljudi ne koriste pun potencijal svog mozga. U proseku, kapacitet mozga koji ljudi koriste iznosi otprilike 5%. Nikola Tesla je koristio oko 9%, a opšte je poznato koliki doprinos je dao čovečanstvu!

Samo jedan neuron (u ljudskom mozgu ih inače ima 10 milijardi) ima mogucnost povezivanja kao kada bismo napisali broj 1 sa 28 nula iza njega. Za ceo mozak broj permutacija bi bio napisan kao 1 sa nizom nula dugačkim 10,5 miliona kilometara!

Stilovi učenja:

Svrha modela učenja po dr Lozanovu je pronalaženje kombinacije ličnog stila učenja svakog pojedinačnog polaznika i njegovih talenata, a zatim pružanje upravo onoga što je polazniku potrebno. U isto vreme, clij je da se podstakne razvoj kompletnih sposobnosti polaznika.

Načini na koje najlakše opažate informacije – jeste li uglavnom vizuelni, auditivni, kinestetički ili taktilni tip, učite li najbolje gledanjem, slušanjem, kretanjem ili dodirivanjem. /Premda čula ukusa i mirisa mogu biti važni za neke poslove, kao što su degustiranje vina i mešanje parfema, ta dva čula se ne ubrajaju u glavna čula u stilovima učenja/.

Svi mi imamo svoje jake strane, pa samim tim i svoj lični stil učenja.

On je ličan upravo kao i naš potpis. 
Svaki stil je jedinstven u odnosu na bilo koji drugi. Nema boljih ili lošijih.

Poznavanje jedinstvenog ličnog stila je ključ za uspešno učenje ili rad.
Svaki čovek ima svoj stil koji mu je omiljen.

Kako saznati omiljeni stil učenja kod svojih polaznika?

Pitajte ih. To je najprostije.
Na taj način će se i granice između profesora i polaznika otkloniti.

Način govora dosta govori o ličnom stilu učenja:

  1. Kada biste od osobe koja je vizuelni tip zatražili uputstva o pravcu, ona bi Vam lako moguće nacrtala mapu. Vizuelni tip voli slike i dijagrame. Za njega jedna slika predstavlja hiljade reči. Ukoliko takvom tipu osobe tražite poklon, nikako nećete pogrešiti ako se opredelite za knjigu.

Vizuelni tipovi su uglavnom uredni, organizovani i vole lepo da se oblače.

  1. Auditivni tip ne voli da čita knjige. Takve osobe vole da slušaju muziku ili razgovore. Auditivni tip uvek pita za  određene informacije. Kada kupuje auto, ne kupuje ga zbog samog izgleda, već ga kupuje zbog ozvučenja koje je u njemu. Za ovaj tip osoba upravo kasetofon ili neki cd predstavljaju pravi poklon.
  2. Tip osobe koja uvek voli da je u pokretu nazivamo Haptički tip. Takva osoba će Vas zagrliti ukoliko se sudarite – naletite jedno na drugo.

Ove osobe usvajaju nove ionformacije prema osećaju. Najbolje će učiti kada su u potpunosti uključeni, kada eksperimentišu, kreću se i doživljavaju. Taj stil učenja često se naziva i kinestetičko-taktilni.
Idealan poklon za ovakve osobe je laptop ili neki sličan uređaj.

U proseku, stilovi učenja kod ljudi su zastupljeni na sledeći način:

  • Vizuelni stil – 29%   (učenje putem slika)
  • Auditivni stil – 34%   (učenje pomoću zvuk i muzike)
  • Haptički stil – 37%   (učenje pomoću kretanja, dodirivanja i činjenja)

MAPE UMA:

Šta su mape uma?

Mape uma predstavljaju alat za brže učenje i trajno pamćenje.
Ljudski mozak voli ključne reči. Ključne reči odmah odvajaju bitno od nebitnog.
Na taj način se pažnja zadržava samo na bitnim informacijama.

Pogledajte mapu PRESENT SIMPLE TENSE (prosto sadašnje vreme):

mape_uma_slika1

- središte mape je crtež Supermena. Istaknuto je slovo “S”.
Slovo “S” u Vašoj memoriji odmah asocira na SADAŠNJE VREME.
- iz centralnog crteža se granaju pojmovi vezani za crtež. Oni se crtaju i pišu u što više različitih boja.
Pojmovi su prikazani u POZITIVNIM ASOCIJACIJAMA.

Ukoliko je slika simpatična, vickasta i golica nam maštu, mozak je momentalno pamti!
Primer: pogledajte crtež ovce na mapi sa Supermenom. Onomatopeja ovce je BE, a vreme Present Simple Tense gradi se od glagola BE. Asocijacija na ovcu i njeno “be” utiče da trajno zapamtimo na koji način se gradi sadašnje vreme.

 

SAVRŠENO PAMĆENJE:

Napišite bilo kojih 10 pojmova na papir.
Kasnije kada uvežbate ovu jednostavnu tehniku to može biti i 100 pojmova.

Na primer:
- lopta
- miš
- laptop
- kuća
- avion
- Holivud
- bazen
- kafa
- maserka
- dolar

Pokušajte da zapamtite ovih 10 pojmova u roku od jednog minuta, baš ovim redosledom.
Neki od Vas će uspeti, dok mnogi neće. Lako je, pamtimo u slikama…
Kako?
Zamislite ogromnu  šarenu loptu sa raznobojnim kružićima na njoj.
Na vrhu lopte se nalazi miš koji nešto kucka na laptopu.
I oni kreću da lete, miš na velikoj šarenoj lopti i sa laptopom, i dolaze na krov neke kuće.
Stiže crveni avion, sleće na krov kuće i preuzima putnike.
Tako oni lete do Holivuda, primiču se  brdu na kome piše velikim zlatnim slovima – Holivud!
Izlaze iz aviona pravo na bazen.
Tu ih čeka vruća kafa sa predivnim mirisom /osetite to/.
I mlada lepa maserka koja prilazi mišu da ga izmasira.
Na kraju on njoj daje zlatni dolar.

Sad kad imate žive slike u Vašoj glavi celog vezanog dogadjaja, koji se ispričao kao pričica, bez greške ćete navesti svih 10 pojmova po redosledu.

Ovo su samo neki od principa savršenog pamćenja.
Ovde su navedeni kao ilustracija.

 Asocijacije:

Što više povezujete – to više učite.
Mozak skladišti informacije pomoću asocijacija.
Svi ljudi na ovom svetu imaju asocijativni korteks.
On je sposoban da medjusobno povezuje slične podatke iz različitih fioka sećanja.
Za razvijanje neotkrivenih sposobnosti našeg mozga, prvenstveno je potrebno naučiti kako da informacije slažemo u obrascima i pomoću snažnih asocijacija. To je glavni korak potreban za poboljšanje pamćenja.

Vrlo lako se može zapamtiti da april ima 30 dana uz pomoć rime:

“30 dana ima septembar, april, jun i novembar”

– sve to je zapamćeno i skladišteno u desnoj hemisferi našeg mozga, koja je zadužena za rime.
Ili čak taktilno – dodirom prstiju: Stegnite šaku u pesnicu. Pogledajte – sva udubljenja na vrhu šake predstavljaju mesece koji imaju 30 dana, dok su ispupčenja meseci sastavljeni od 31 dana. Februar je izuzetak sa svojih 28 tj 29 dana..
Desna hemisfera je takodje zadužena i za ovo.

Uzmimo primer iz osnovne škole – deca vrlo teško pamte šta su STALAKTITI a šta STALAGMITI. Večiti problem je šta je dole a šta visi odozgo?

Znate li Vi?

Zamislite sada sliku u Vašoj glavi da stalaGMITI – GMIŽU poput gmizavaca po pećini, i ta slika će učiniti da zauvek zapamtite da su stalagmiti – gmizavci i da se nalaze dole!
StalaKTITI – zamislite ih kako se klate sa plafona pećine.
Lako je, zar ne?

Sada primećujete kako se preko asocijacija, savršenog pamćenja i mapa uma dolazi do jednostavnih rezultata.
Sve ovo, uključujući i stručni deo, prati celokupnu metodu doktora Georgija Lozanova, što zajedno daje vrhunske rezultate!

Za kraj:  onaj koji oseća želju da leti, nikada ne može pristati na puzanje.
Ako se nikada ne predajete Vi ste pobednik!

 PROGOVORITE STRANI JEZIK !

Škola stranih jezika MOGI Beograd

Terazije, Kralja Milana 4
011 26 88 928
065 26 88 928
info@mogi.co.rs

Novi Beograd – Ušće, Bulevar Mihajla Pupina 15
011 21 31 051
060 440 27 27
novibeograd@mogi.co.rs

Prva specijalizovana škola u Srbiji za
individualnu nastavu i rad u malim grupama /do 4 polaznika/